Enhver virksomhed med respekt for sig selv benytter sig af markedsføring for at skaffe flere kunder og dermed øge deres omsætning. Dette kan blandt andet gøres ved hjælp af søgemaskinemarketing, også kaldet SEM, som primært omhandler søgemaskineoptimering (SEO) og annoncering via Google AdWords.
Grundet internettets enorme betydning, bliver man nødt til at tænke utraditionelle måder, når man benytter sig af markedsføring. Det er ikke længere nok at lave en annoncering i en avis eller dele reklamegaver ud. Nej, i dag er konkurrencen benhård, og man bliver derfor nødt til at tage alle midler i brug, hvis man vil få mest ud af sin markedsføring – og det får man med søgemaskinemarketing.
Søgemaskinemarketing omhandler som sagt hovedsageligt SEO og Google AdWords, som er de to mest effektive måder at skaffe nye kunder og dermed øge omsætningen nu til dags, og det forklarer, hvorfor denne form for markedsføring er den mest populære lige for tiden.
De to former for søgemaskinemarketing fungerer på hver deres måde. Søgemaskineoptimering har til formål at bringe en bestemt virksomhed forrest i søgemaskinernes søgeresultater på udvalgte søgeord og er en utrolig effektiv form for markedsføring, da langt de fleste søger via søgemaskinerne.
Søger man fx en butik, der sælger tasker, så kan man søge efter dette via Google, hvorefter de mest relevante søgeresultater kommer frem. De butikker som ligger på side 1 vil få langt flere kunder, end dem der ligger på side 5 eller 6, og det er heraf man kan konkludere, at søgemaskinemarketing virker!
Ønsker du at integrere søgemaskinemarketing i din virksomheds øvrige markedsføring, så er du allerede nået rigtigt langt. Næste skridt på vejen er at kontakte et firma, der har specialiseret sig i dette, og det kan du passende gøre via søgemaskinerne som fx Google.
Jeg har længe undret mig over, hvad jeg skulle gøre for at optimere min virksomheds markedsføring, men jeg tror nu, at jeg har fundet svaret. Tusinde tak 🙂
Nu har jeg efterhånden arbejdet med markedsføring i en del år, og det er interessant at følge med i den konstante udvikling, der er i branchen. For blot få år siden var der jo intet, der hed SEO eller Google AdWords, men jeg synes helt bestemt, at det er vigtigt at omfavne og benytte sig af de nye spillere på markedet.